• Norge | Endre nettsted
  • Kontakt
  • Legg til Min samling
  • Del
Henkel-logo

Selskap

Henkel er en global virksomhet med ledende innovasjoner, merkevarene og teknologier innenfor tre forretningsområder: Adhesive Technologies (lim, tetting og funksjonell overflatebehandling), Beauty Care (skjønnhetsprodukter) og Laundry & Home Care (vask og rengjøring).

Våre strategiske prioriteringer

Strategi

Våre strategiske prioriteringer guider oss i å forme fremtiden.

Bedriftskultur

Bedriftskultur

"Å skape bærekraftig verdi” er et engasjement som forener alle oss som arbeider i Henkel.

Basert på vårt sterke fundament og stolte 140-årige historie med suksess, er Henkels visjon å bli ledende med sin innovasjon, merkevarer og teknologier. I dag er Henkel verdensledende innen forretningsområdet festemidler og tilbyr en enestående bredde av teknologier, som forsyner alle globale markeder og bransjer. I sin forbrukerrettede virksomhet har Henkel også ledende posisjoner i mange markeder og kategorier. Toppmerker som Persil, Schwarzkopf og Loctite er godt kjent. Selskapet Dax-30 har hovedkontor i Düsseldorf i Tyskland. Det engasjerte og mangfoldige globale teamet på rundt 53 000 ansatte fra over 120 nasjoner er forenet av en unik kultur, et felles mål og felles verdier.

Henkel Norden

I Norge har Henkel vært representert med et bredt utvalg av produkter siden 1930, da Henkel AS ble stiftet i Oslo. Og i dag har Henkel vært representert i Norden i mer enn 90 år. Selskapets varemerker er ensbetydende med topp kvalitet og innovasjon, og er høyt verdsatt på markedet både blant forbrukere og i industrien.

Henkel er representert i Norden med samtlige tre divisjoner, og det nordiske hovedkontoret ligger i Stockholm. Selskapet har to lokale kontorer i Danmark og Finland samt to fabrikker som leverer ny teknologi innen limprodukter.

Corporate Video

Henkel in less than 4 minutes

3:04 Min.

Visninger:

Mangfold og inkludering

Henkel fremmer en helhetlig mangfold og inklusiv tilnærming. Mangfoldet av våre ansatte, deres bakgrunn, erfaringer, talenter, kunnskap, kreativitet og takknemlighet for alle deres individuelle forskjeller er grunnlaget for vår konkurransefortrinn. Henkel er globalt operativt selskap, og sysselsetter folk fra 120 nasjoner i nesten 80 land. Nesten 85 prosent av våre ansatte jobber utenfor Tyskland, og over halvparten av dem i fremvoksende markeder. Vi tror at en bedriftskultur med fokus på mangfold og inkludering er nøkkelfaktoren til kreativitet, innovasjon og oppfinnelse. Vår evne til å levere gode resultater er drevet av og avhengig av vår evne til å legge inn Diversity & Inclusion i vår bedriftskultur og måten vi gjør.

Vi har en sterk forpliktelse til å samle den rette blandingen i lag fra hele vår globale organisasjon. Disse lagene skal samsvare med våre markeders og kunders behov når det gjelder kunnskap, ferdigheter og kulturell bakgrunn. Vi er overbevist om at ulike lag stimulerer innovasjon og nye måter å løse problemene på; men de trenger en inkluderende kultur og ledelse for å hjelpe dem til å fungere på sitt beste.