Oppdag merkene og teknologiene fra våre forretningsenheter Henkel Adhesive Technologies og Henkel Consumer Brands.
Vår hållbarhetsstrategi är en direkt spegling av vårt företags hängivenhet för ”Meningsfull Tillväxt”. Vi är hängivna till att driva förändring genom att skapa mervärde för våra intressenter, utveckla vår verksamhet och agera hållbart för nuvarande och kommande generationers bästa.
Hos Henkel ser vi på bærekraft som et konstant forsøk på å gjøre fremskritt med aktuelle emner og fortsette å lære om nye problemer, basert på forskning. Global miljøpåvirkning er en av de største utfordringene menneskeheten står overfor i dag, og krever øyeblikkelig handling. Det er også avgjørende å beskytte og gjenoppbygge vitale systemer som skog, vann og biologisk mangfold, for både nåværende og fremtidige generasjoner. Samtidig ser vi global fattigdom og sosial urettferdighet øke, noe som igjen kan sette menneskerettighetene og grunnlaget for sosial sameksistens i fare. Ved å gjøre det anerkjenner vi at selskaper som Henkel spiller en rolle i å møte disse utfordringene og skape reell endring.
Vårt affärssyfte definierar de gemensamma grunderna som förenar alla oss på Henkel: Pionjärer för framtida generationers bästa. Med vår entreprenörsanda, vår kunskap, våra produkter och teknologi, vill vi förbättra livet för människor varje dag och forma en meningsfull framtid för nästkommande generationer. En hållbar verksamhetspraxis har varit en del av vår företagskultur i decennier, och är även en central del i vår framtidsvision. Tillsammans med innovation och digitalisering är hållbarhet grunden i vår företagsstrategi, vår Purposeful Growth Agenda.
Vi bygger på våra styrkor, som innovationen i våra verksamheter, den omfattande kunskapen hos våra anställda, tillsammans med kontakten mellan våra produkter och kunder och konsumenter. Vi vill arbeta med andra för att skapa fundamental förändring.
Vi knytter vårt 2030+ Bærekraftsambisjonsrammeverk til den høye ambisjonen om å oppnå en "Transformasjonsmessig Innvirkning for Generasjonenes Beste". Rammeverket dekker de tre dimensjonene av ESG.
Vår bærekraftsstrategi dreier seg om å implementere våre ambisjoner gjennom konkrete handlinger og prosjekter for å oppnå praktisk suksess. Vårt 2030+ Bærekraftsambisjonsrammeverk setter nye langsiktige ambisjoner i de tre dimensjonene av Gjenbrukbar Planet, Styrkede Samfunn og Pålitelig Partner.
OUR FORMÅL
Pioneers at heart for the good of generations (Pionerer i hjertet til beste for fremtidige generasjoner)
⏷
TRANSFORMATIONAL IMPACT FOR THE GOOD OF GENERATIONS
REGENERATIVE PLANET
Vi streber etter en sirkulær økonomi, en netto-nul i fremtiden og gjenoppbygging av naturen.
KLIMA
Bliv en netto-nul virksomhed ved at reducere CO2-udledningen i vores processer og råmaterialer.
SIRKULARITET
Øke sirkulariteten i våre produkter, emballasje og teknologier.
NATUR
Beskytte og gjenoppbygge den biologiske mangfoldigheten med fokus på skoger, land og vann, og sikre at ressursene brukes ansvarlig.
Produkter
SAMFUNN
Gjennom vår virksomhet og merkevarer bidrar vi aktivt til at mennesker får mulighet til å leve et bedre liv.
RETTFERDIGHET
Styrke mangfold, likestilling og inkludering, respektere menneskerettigheter og øke sysselsettingen blant mennesker.
OPPLÆRING
Støtte livslange læringsmuligheter, og motivere mennesker til å ta stilling for bærekraft.
HELSE
Fremme helse og velvære, og bidra til å drive sosiale fremskritt.
Mennesker
PÅLITELIG
PARTNER
Vi er dedikert til produktkvalitet og produktsikkerhet, samtidig som vi sikrer integritet i vår virksomhet.
PRESTASJONER
Å levere førsteklasses produkter og ha høy kjemikaliesikkerhet er grunnlaget for vår virksomhets suksess.
ÅPENHET
Integrere bærekraft i vår bedriftsledelse med transparent rapportering og engasjement.
SAMARBEID
Reduser påvirkningen på miljøet med våre partnere, noe som fører til bærekraftig drift i vår produksjonskjede.
Partnerskap
Vi ser at vi kun kan nå våre ambisjoner om endring ved å tenke systematisk og ved å samarbeide med våre partnere både i vår kjede og også utenfor. Derfor har vi også definert tre sentrale lag som vil hjelpe oss å nå våre mål og øke fremgangen vår:
Global informasjon