Henkel er organisert i to globalt etablerte forretningssegmenter: Henkel Adhesive Technologies og Consumer Brands.

Bærekraftighet Strategi
Vi er fast bestemt på å skape mer verdi for interessenter, utvikle vår virksomhet ansvarlig og vellykket.
At Henkel, Corporate Citizenship is our way of “Making Society Future-fit”: with our activities, we empower people through education that provides them with the skillsets and competencies that lead to innovative ideas, sustainable behavior, and new digital solutions. We work together with our employees and retirees, customers, consumers, and NGOs to actively contribute to social progress and give back to our communities contributions that improve our society and adhere to our purpose and corporate values.
Deeply embedded in our corporate culture is the drive and character of Corporate Citizenship to go beyond our core daily business and make a voluntary social commitment. With these efforts, we are letting our communities know with more than words that we are Pioneers at Heart for the Good of Generations.
Samfunnsansvar støttes av den nordiske virksomheten, både med tid og midler. Vi har et spesielt MIT-program («Make an Impact on Tomorrow») der medarbeidere kan motta støtte fra Henkel til sitt veldedighetsarbeid i Norge. Henkel Norden har også strategiske samarbeid med lokale veldedighetsorganisasjoner for å støtte samfunnet.
Samfunnsprosjekter:
I sosiale partnerskapstøtter vi sosiale initiativer og offentlige institusjoner der Henkel holder til over hele verden.
Frivillig arbeid:
Vi støtter ansatte og pensjonister i deres sosiale frivillighetsengasjement gjennom “Make an Impact on Tomorrow”-initiativet.
Emergency Aid:
Når naturkatastrofer rammer reagerer Henkel raskt og pragmatisk og gir hjelp gjennom stiftelsen “Fritz Henkel Stiftung”, uansett hvor behovet oppstår i verden.