"Å skape bærekraftig verdi” er et engasjement som forener alle oss som arbeider i Henkel.
Bedriftskultur
Vi ønsker å skape verdier - for våre kunder og forbrukere, for våre team og for våre folk, for våre aksjonærer så vel som for storsamfunnet og lokalsamfunnene der vi opererer. Henkels medarbeidere vil alltid legge sin lidenskap, stolthet og entusiasme i å oppnå dette.
Vår bedriftskultur og vårt formål, visjon, misjon og verdier forener vår mangfoldige arbeidsstyrke og gir klare kulturelle rammer og retningslinjer. Globalt bindende regler for atferd er angitt i en serie retningslinjer. De gir veiledning i atferd og handlingsmønstre for medarbeidere på alle forretningsområder og i alle kulturer der vi driver virksomhet.
Formål
Skaper kundeverdi
Vi ønsker å skape verdier - for våre kunder og forbrukere, for våre team og for våre folk, for våre aksjonærer så vel som for det storsamfunnet og de lokalsamfunnene der vi opererer.
Visjon
Ledende med våre innovasjoner, merker og teknologier
Vi er verdensledende innen forretningsområdet festemidler, og tilbyr en enestående bredde av teknologier, som forsyner alle globale markeder og bransjer.
I vår forbrukerrettede virksomhet har vi også ledende posisjoner i mange markeder og kategorier rundt om i verden.
For oss overgår "ledende" definisjonen av å være nummer én når det gjelder markedsandeler eller størrelse. Selv om sterke posisjoner i attraktive markeder er viktig, krever det mer å være "ledende med innovasjoner, merker og teknologier".
Først og fremst krever det lederskap i verdiskaping. Det krever også å være "ledende" i fleksibilitet og reaksjonsevne overfor skiftende markeder og endrede kunde- og forbrukerkrav samt i innovasjon, kvalitet, service og bærekraft.
Oppdrag
Vi ønsker å betjene våre kunder og forbrukere over hele verden som en pålitelig partner med ledende posisjoner i alle relevante markeder og kategorier - som et engasjert team forent av felles verdier.
Verdier
Verdiene våre veileder alle våre handlinger, beslutninger og atferd. Hver dag må vi ta mange avgjørelser i et svært skiftende miljø. Samtidig er vi preget av stort mangfold: Vi kommer fra ulike kulturelle bakgrunner og har ulike erfaringer, vi er aktive i mange ulike markeder og bransjer. Derfor er klare verdier som blir delt, forstått og etterlevd av alle i Henkel er så viktig for vår fremtidige suksess.