Vindmøller og solcellepaneler

BÆREKRAFTIGHET

Som vist i våre bedriftsverdier, er vi dedikert til å lede arbeidet med hållbarhet. Som ledere streber vi etter banebrytende nye løsninger for hållbar utvikling, samtidig som vi utformer arbeidet vårt på en ansvarlig måte og øker vår økonomiske suksess.

Vår strategi

Vår hållbarhetsstrategi er inspirert av vårt formål: Pioneers at heart for the good of generations (Pionerer i hjertet til beste for fremtidige generasjoner). Med vår banebrytende tankegang, vår kunnskap, våre produkter og teknologi, ønsker vi å berike og forbedre livene til milliarder av mennesker hver dag – og forme en synlig fremtid for kommende generasjoner.

Dermed er hållbarhet en sentral del av vår fremtidsvisjon. Vi ønsker å aktivt drive utvikling mot en hållbar økonomi og et hållbart samfunn, samt beskytte og gjenopprette naturen, bidra til sterke samfunn og styrke påliteligheten til våre interessenter.

Vårt 2030+ Sustainability Framework setter våre langsiktige ambisjoner i tre dimensjoner av gjenbrukbar planet, styrkede samfunn og betrodd partner og kobler sammen målet vårt om å oppnå en "forskjell til fordel for fremtidige generasjoner".

TRANSFORMATIONAL IMPACT FOR THE GOOD OF GENERATIONS
Sylvie Nicol

   

Ser vi fremover er vi godt forberedt: bærekraft er dypt forankret i vår bedriftsstrategi og lever i vårt formål. Med det som bakgrunn fortsetter vår bærekraftsreise!

Våre suksesser i 2024

Vår bærekraftstrategi dreier seg om å implementere våre ambisjoner gjennom konkrete tiltak og prosjekter for å oppnå praktisk suksess. Nedenfor kan du se utvalgte prestasjoner fra 2024:

-39 %
avfall*

*per tonn og produkt (Basert på år 2010), uten bygge- og riveavfall

41.9 %
andel kvinner 
i ledende stillinger

 

~39,700
småbønder nådd siden 2013

94 %
sporbar palmeolje (kjerne) tilbake til fabrikken

 

65 %
sporbar palmeolje (kjerne) tilbake til plantasjen

 

89 %
av emballasjen er designet for gjenvinning eller gjenbruk

 

47 %
av innkjøpt elektrisitet fra fornybare kilder

 

~3,200
TfS-vurderinger av leverandører

-23 %
vannbruk*

* per tonn og produkt (Basert på år 2010)

25 %
resirkulerte materialer for emballasje produkter for forbrukere

 

-20 %
reduserte scope 1,2 & 3 utslipp GHG (vs. 2021)