Min samling

Hvorfor Henkel: «Henkel-ånden»

Visninger:

19.09.14

Corporate Video

Henkel in less than 4 minutes

208482

Vi forstår at du må tenke grundig gjennom hvilken virksomhet du ønsker å arbeide hos. Du har selvfølgelig en mengde spørsmål om de daglige rutinene og dine fremtidige kolleger hos Henkel. Hva skiller Henkel som arbeidsgiver fra andre virksomheter? Hva forventer vi av våre kolleger og samarbeidspartnere? Hvilke fordeler og opplæringsmuligheter tilbyr Henkel sine ansatte? Og hvordan støtter vi din karriere og personlige utvikling? Vi besvarer gjerne dine spørsmål her.

Alle Henkel-medarbeidere verden over er forent i én tanke: Vi er ett team! Som ett globalt team skal vi sammen, og med pasjon og glede, suksessfullt forme markedet. Vi leter etter kolleger som deler denne motivasjonen og som er klare til nye utfordringer. Det spiller ingen rolle hvor du starter din karriere hos Henkel: Din individuelle personlighet teller. Vi leter etter dyktige medarbeidere som implementerer pragmatiske løsninger. Fordi raske, fleksible og innovative medarbeidere er nøkkelen til vår forretningsmessige suksess.

Vil du vite hva som skiller oss ut?

Med vårt store mangfold vil disse kvalitetene karakterisere hver enkelt Henkel-medarbeider verden over:

  • et ønske om kontinuerlig å utfordre og sette spørsmålstegn ved status quo
  • utfordringen om å kontinuerlig holde seg oppdatert gjennom klasseroms- og online opplæring
  • en ubøyelig drivkraft for å finne bedre og mer innovative løsninger
  • en pasjon for å imøtekomme alle kravene til kundene våre
  • å utvikle førsteklasses produkter og teknologier som mange mennesker over hele verden stoler på

Dette er det grunnleggende som definerer Henkel-ånden.

Hva du kan forvente av din rolle i Henkel-teamet?

Vi ønsker å være best i alt vi gjør. Vår bedriftskultur karakteriseres av et dynamisk tankesett og en kontinuerlig villighet til endring. Innovasjoner skaper reell verdi for kundene våre. Engasjementet for bærekraft har alltid vært en viktig faktor for vår suksess. Mangfold på arbeidsplassen, som også blir åpenbar i prioriteter, kunnskap og ferdigheter hos våre medarbeidere, er en viktig verdi og et viktig konkurransefortrinn. Derfor støtter vi våre medarbeidere i deres personlige utvikling.

Virker dette tiltalende og utfordrende for deg? Da tenker vi likt!

  • Ledende med våre innovasjoner, merker og teknologier
  • Innovasjoner
  • Mangfold
  • Bærekraft
  • Fleksibelt arbeidsliv

Noen sier at det viktigste er å delta. Men hos Henkel er vi med for å vinne. Denne avgjørende ekstra motivasjonen, ambisjonen og lidenskapen er felles for rundt 50 000 Henkel-medarbeidere over hele verden. Du finner det i alle våre forretningsområder, i alle oppgaver og på alle nivåer i virksomheten.

Utforsk våre varemerker fra alle forretningsenhetene våre! Noen mener at arbeid skal være gøy. Vi hos Henkel elsker arbeidet vårt: vi inspirerer hverandre til å utvikle oss og kontinuerlig søke nye utfordringer. Uansett utfordring vil vi yte vårt beste for å løse dem på best mulig måte.

Noen mener at dette mangfoldet er livets krydder. Hos Henkel lever og ånder vi daglig for endring og mangfold. Ingen oppgave er lik den siste. Vi går opp nye stier, drevet av en entreprenørskapsånd, kreativitet og eventyr. Vi driver innovasjon fremover.

Med våre tre forretningsenheter Adhesive Technologies, Beauty Care og Laundry & Home Care:

Fra Pritt eller Loctite, Dial, Fa, Schwarzkopf, Persil til Pril – verdsetter og stoler millioner av mennesker over hele verden på våre varemerker og bruker våre produkter og teknologier i hverdagen. Bak denne suksessen står hver enkelt av våre medarbeidere – talentfulle personer med erfaring, pasjon og en sterk vilje til å lykkes.

Vi reagerer ikke, vi fører an. Vi har en løsningsorientert tankemåte og er proaktive i det vi gjør. Vi utvikler våre markeder og former fremtiden sammen som en tett sammenknyttet enhet kjennetegnet av gjensidig respekt, pålitelighet og ærlighet.

Les mer om vår virksomhet!

Innovasjoner er vesentlige for vår forretningsmessige suksess: Velkommen til oppfinneren av det første selvvirkende vaskemidlet, den første roll-on-deodoranten, den første limstiften. Hver dag bruker vi vår kreativitet, vårt mot og vår nysgjerrighet for å strebe mot en enkel og stor visjon: å etablere Henkel som en ledende virksomhet innenfor varemerker og teknologier verden over.

Nøkkelen til vår suksess

Vår evne til å innovere er av vesentlig strategisk betydning. Det er grunnlaget for vår kommersielle suksess. I løpet av de siste tre årene er omtrent en tredjedel av våre inntekter generert gjennom nye produkter og teknologier. På den måten kan vi bevitne den fremtidige utviklingen til vår virksomhet, og kan generere verdi for våre industrielle og kommersielle kunder, våre sluttbrukere og våre medarbeidere.

Ser man på toppmerker som Loctite (industri og detaljhandel) og Schwarzkopf (forbruker) eller Persil, ble hvert eneste produkt skapt med omfattende kunnskap og innovative teknologier.

For mer informasjon om Henkels aktiviteter innen forskning og utvikling, se vår årsberetning.

Henkel har over 50 000 medarbeidere. Hver av dem er forskjellige. Hver av dem er unike. Og hver av dem gir sitt verdifulle bidrag til Henkels økonomiske suksess. Vi er sikre på at mangfold gjør en forskjell i den globale konkurransen – «fra god til suveren».

Vi respekterer dine individuelle egenskaper og behandler dem som et verdifullt bidrag til vår bedriftskultur. Vi gir deg frihet til selvrealisering. Over alt. Over hele verden. Hos Henkel mener vi at dette tilfører strategisk verdi til vår forretningsvirksomhet. Grunnlaget for å oppnå suksess gjennom mangfold er å forstå og akseptere ulike synspunkter.

Store ideer er ofte langt foran sin tid, og Henkels innovative ånd vises tydelig i vår holdning og tilnærming til bærekraft og bedriftens samfunnsansvar (CSR). Virksomheten vår har faktisk vært engasjert i disse ideene i mer enn 130 år. Bærekraft er en av våre kjerneverdier, en del av vår identitet og derfor en integrert del av vår bedriftskultur.

Med vårt fokus på bærekraft kan vi glede oss over både et utmerket omdømme og en dominerende markedsposisjon verden over siden vi mener at bærekraft bidrar til at vi kan nå de høyeste standarder når det gjelder kvaliteten på våre varemerker og produkter. Hver dag bruker flere millioner kunder Henkel-produkter, noe som betyr at våre produkter har et enormt potensial for å støtte klimavern, bevaring av ressurser og sosial fremgang.

To fulfill our sustainability strategy we concentrate our activities along the value chain on six focal areas. Each innovative product hast to contribute to sustainable development in at least one focal area.

2:35Min.

Henkel Sustainability Strategy 2030

Achieving more with less is the goal of Henkel's sustainability strategy.

25.02.16

Visninger:

Hos Henkel verdsetter vi å gi våre medarbeidere frihet og rom til å utvikle seg, og derfor vektlegger vi stor fleksibilitet når det gjelder utforming av arbeidslivet. Til syvende og sist er det resultatene som teller – hvor og når arbeidet utføres er mindre betydningsfullt.

I tillegg gir muligheter til å jobbe hjemmefra og bærbare pc-er et mer fleksibelt arbeidsmiljø.
Alt i alt perfekte generelle betingelser som gjør det mulig for medarbeiderne å organisere seg for å optimalisere sin arbeidsinnsats.

Utforsk Henkels univers (videoer på engelsk)

2:35Min.

Turning ideas into products

Joyce (International Marketing Manager, Global Laundry) shows us her experience in the fast-paced and professional world of Laundry at Henkel – from job rotation opportunities to the pride to see the product you developed and designed on the shelf.

01.04.16

Visninger:

2:05Min.

Henkel’s application process

Learn all you need to know about your application at Henkel.

29.03.16

Visninger:

2:45Min.

Henkel Innovation Challenge 8 – International Final in Vienna

 From 8 – 10 April 2015, 23 top international teams of students participated in the Henkel Innovation Challenge 8 International Final. The teams presented their innovative ideas to the jury over the three exciting and challenging days in Vienna, Austria.

05.05.15

Visninger:

3:41Min.

Henkel at the Formula Student Germany

Engineering students from all over the world competed against each other at the Hockenheimring in the course of the Formula Student Germany. Present during the race as the main sponsor was Henkel, supporting the teams with Loctite and Teroson solutions and being on the lookout for the best up-and-coming student engineers.

13.08.13

Visninger:

3:40Min.

Henkel Stories

Henkel – a global leader in brands and technologies. Henkelaner tell their personal stories, making you realize what you could be a part of.

06.07.11

Visninger:

2:18Min.

Henkel Employer Branding Video

Henkel's world of challenging career opportunities.

14.02.11

Visninger: